Example
NATURA, 2012 </br> 75×65 cm, olej na płótnie MORFOLOGIA 1, 2012 </br> 20×30 cm, olej na płótnie MORFOLOGIA 2, 2012 </br> 24×30 cm, olej na płótnie SOCZEWKA, 2013 </br> 58×32 cm, tempera na papierze LEKKOŚĆ, 2012 </br> 48×59 cm, tempera na papierze ANTYKSZTAŁTY, 2011 </br> 47×35 cm, tempera na papierze IMBROGLIO, 2011 </br> 57×27 cm, tempera na papierze KRZYWA, 2011 </br> 47×34 cm, tempera na papierze MARSJASZ, 2010 </br> 57×41 cm, tempera na papierze O, 2011 </br> 41×30 cm, tempera na papierze KILKA DZIWNYCH SŁÓW, 2011 </br> 150×100 cm, olej na płótnie MARTWA NATURA, 2012 </br> 110×130 cm, olej na płótnie MORANDI, 2012 </br> 50×70 cm, olej na płótnie MORFOLOGIA 3, 2012 </br> 30×24 cm, olej na płótnie PROJEKT, 2011 </br> 100×150 cm, olej na płótnie SUFIT, 2012 </br> 90×120 cm, olej na płótnie ZNAKI DIAKRYTYCZNE, 2012 </br> 55×49 cm, tempera na papierze ARANŻACJA, 2011 </br> 60×80 cm, olej na płótnie GEO, 2013 </br> 30×24 cm, olej na płótnie PLUS, 2012 </br> 24×30 cm, olej na płótnie
Hipotezy przedstawiają fikcyjne wnętrza i przedmioty. Proces ich powstawania jest żywiołowy, częściowo wyzwolony spod kontroli autora, a efekt nieprzewidywalności uzyskany poprzez wykorzystanie technik z pogranicza informel i malarstwa materii (dripping, lawowanie, kalkomania, zdrapywanie). Każdy obraz z tej serii jest wypadkową wielu zbiegów okoliczności. Pomimo wpisania w ostatnim etapie wykonania całej jego struktury w czytelną, zgeometryzowaną przestrzeń architektoniczną, stosunki pomiędzy poszczególnymi elementami pozostają trudne do zdefiniowania: co jest bliżej, a co dalej, co jest czym i jaki ma związek z otoczeniem - to wszystko pozostaje kwestią hipotetyczną.
Jako przedstawienia nie odwzorowujące żadnego realnego kształtu, stanowiące jedynie materialne ekwiwalenty przypadku bądź arbitralnej decyzji autora, Hipotezy są malarską materializacją rzeczy trudnych nie tylko do określenia, ale i odwzorowania: reifikacją nieistniejącego.