Example
CONUNDRUM, 2010 </br> 26×70 cm, tempera na papierze NOWE FORMY, 2010 </br> 26×70 cm, tempera na papierze BEZ TYTUŁU, 2013 </br> 31×41 cm, tempera na papierze ANALIZA, 2011 </br> 31×70 cm, tempera na papierze RAZ MYŚLĘ, RAZ JESTEM, 2012 </br> 31×98 cm, tempera na papierze EKSPLOZJA, 2010 </br> 39×50 cm, tempera na papierze AWARIA, 2012 </br> 46×46 cm, tempera na papierze DEMISTYFIKACJA, 2011 </br> 25×80 cm, tempera na papierze POMIAR, 2012 </br> 90×120 cm, olej na płótnie ATMOSFERA, 2008 </br> 32×52 cm, tempera na papierze CHEMIA, 2013 </br> 40×30 cm, olej na płótnie DŹWIĘK, 2013 </br> 61×21 cm, tempera na papierze BURZA, 2013 </br> 30×30 cm, olej na płótnie EKSPLOZJA, 2013 </br> 40×50 cm, akryl na płótnie STYMULACJA, 2013 </br> 30×40 cm, olej na płótnie POLE, 2013 </br> 40×60 cm, akryl na płótnie ANACHORETA HERMIT, 2013 </br> 111×92 cm, olej na płótnie DYSOCJACJA, 2013 </br> 40×60 cm, tempera na płótnie WYCIEK, 2013 </br> 34×47 cm, tempera na papierze ELIPSA, 2013 </br> 50×70 cm, tempera na płótnie ESKALACJA, 2013 </br> 90×120 cm, olej na płótnie EKSPIRACJA, 2013 </br> 40×60 cm, tempera na płótnie IKAR, 2013 </br> 42×30 cm, tempera na płótnie RADIACJA, 2013 </br> 50×70 cm, tempera na płótnie NAUKOWCY, 2013 </br> 100×150 cm, olej na płótnie OSAD, 2013 </br> 90×200 cm, olej na płótnie ŚW. HIERONIM, 2013 </br> 30×30 cm, olej na płótnie ZJAWISKO, 2013 </br> 25×70 cm, olej na płótnie
Eksperyment jest próbą scalenia formuły malarskiej zastosowanej w Hipotezach ze sceną figuralną, efektem zainteresowania rozmaitymi produktami ubocznymi, które towarzyszą procesom badawczym: chybionym założeniom i przestarzałym twierdzeniom, które z czasem stają się jedynie anachronicznym przesądem. Nauka, której celem jest zrozumienie i kontrolowanie rzeczywistości poprzez świadomość rządzących nią praw, jest w pewnym sensie nakierowana na poszerzenie granic naszej niezależności. Co jeszcze nas ogranicza, jak i dlaczego, oraz co zrobić, aby się tego ograniczenia pozbyć? Jakie są granice naszej wolności i co się stanie, kiedy będziemy już mogli decydować o wszystkim?
Tytuł odnosi się zarówno do tematu, jak i użytych efektów - często niezaplanowanych, nieprzewidzianych skutków eksperymentu z farbą.
Ciekawe wydaje mi się, że podobnie zagadkowe kształty i hybrydy można odnaleźć w renesansowej emblematyce, która była specyficznym pomieszaniem scjentyzmu z magią sympatyczną. Świat wciąż jest tajemniczy i groźny.