Example
ZJAWA, 2015 </br> 50×60 cm, olej na płótnie NATURA 1, 2015 </br> 100×90 cm, olej na płótnie WIDMO, 2015 </br> 110×150 cm, olej na płótnie WNĘTRZE, 2015 </br> 100×150 cm, olej na płótnie NATURA 2, 2015 </br> 100×40 cm, olej na płótnie LEWITACJA, 2015 </br> 90×100 cm, olej na płótnie KURZ 2, 2015 </br> 60×70 cm, tempera na desce PRZESTRZEŃ, 2015 </br> 50×60 cm, olej na płótnie PIANA 2, 2015 </br> 50×40 cm, olej na płótnie PIANA 1, 2013 </br> 60×50 cm, olej na płótnie NATURA 3, 2014 </br> 140×80 cm, olej na płótnie DUCH, 2015 </br> 80×60 cm, olej na płótnie
W swojej książce o Sycylii Matteo Collura wspomina postać arystokraty, samotnika Raniero Alliaty di Pietratagliata (1886-1979), który zapisał się na kartach nauki kolekcją motyli przekazaną muzeum w Terrasini. Ekscentryczny książę był także badaczem zjawisk nadprzyrodzonych i twórcą trachettili – obrazów powstających pod wpływem transu, przy ograniczonej kontroli autora, przez rozpylanie pigmentu z podziurkowanego celofanu i rozcieranie go nawoskowanym kamieniem. Dziś dostrzeglibyśmy może w tej praktyce odkrywczość dadaizmu: malowanie bywa wywoływaniem duchów nie tylko w sensie iluzoryczności przedstawienia. Jest niekiedy wywoływaniem z amorficznego chaosu kształtów nowych i nieznanych przez połączenie wiedzy z niewiedzą, świadomości z intuicją, biegłości z pomyłką.