Example
BIENNALE, 2015 </br> 24×30 cm, tempera na płótnie BIENNALE 2, 2015 </br> 24×30 cm, tempera na płótnie MALEWICZ, 2016 </br> 30×40 cm, tempera na desce SUBLIME, 2016 </br> 30×40 cm, tempera na desce SAENREDAM 2, 2016 </br> 70×50 cm, tempera na desce SAENREDAM, 2016 </br> 30×24 cm, olej na płótnie SAENREDAM, 2016 </br> 70×50 cm, tempera na desce CITTA, 2016 </br> 40×30 cm, tempera na desce SAENREDAM, 2016 </br> 30×30 cm, tempera na płótnie SAENREDAM, 2016 </br> 60×20 cm, tempera na desce SAENREDAM 2, 2015 </br> 60×20 cm, tempera na płótnie KWADRAT, 2016 </br> 30×30 cm, tempera na płótnie PAWIMENT, 2016 </br> 40×30 cm, tempera na desce GLIPTOTEKA, 2016 </br> 30×40 cm, tempera na płótnie SAENREDAM, 2016 </br> 20×20 cm, tempera na płótnie SANSEVERO 2, 2016 </br> 30×24 cm, tempera na desce SAENREDAM 2, 2015 </br> 20×20 cm, tempera na desce SCHODY, 2015 </br> 20×20 cm, tempera na desce BELLINI, 2015 </br> 20×20 cm, tempera na desce SAENREDAM, 2016 </br> 30×40 cm, tempera na desce
Zwierzęciem geometrycznym nazwał człowieka Le Corbusier. Kościelne wnętrza Saenredama, zgodnie z założeniami protestantyzmu oczyszczone z figuracji, zestawione z minimalistycznym wnętrzem modernistycznej galerii, ukazują ich rozmaite, nie tylko wizualne związki. Dawno już zauważono, że modernistyczna abstrakcja miewała ambicje kompensowania potrzeb religijnych. O ile grawitująca w kierunku literatury nowożytna sztuka religijna opierała się na narracyjności i perswazyjności, zarówno ikonoklazm, jak i konstruktywizm rezygnują z obu tych walorów, w jakimś sensie rehabilitując to, co w renesansie zostało po stronie rzemiosła: geometrię i bezprzedmiotowość. Zauważając to Gottfried Boehm wskazuje na paradoksalny związek metafizyki i użyteczności: modernistyczna abstrakcja geometryczna od zawsze kryła się na fasadach i posadzkach świątyń.